Τι ζητάμε απο τον κρεοπώλη

Τι ζητάμε απο τον κρεοπώλη

Τι ζητάμε απο τον κρεοπώλη.


Αποδεδειγμένα, οι χοιρινές μπριζόλες απο το κρεοπωλείο Κρέας-Κρέας, είναι το αγαπημένο comfort food των Καρδιτσιώτικων νοικοκυριών.

Σοτέ ή τηγανητό, αυτό το νόστιμο κομμάτι χοιρινού ψήνεται σε λιγότερο από 15 λεπτά. Μπριζόλες παίρνουμε από το λαιμό και από τη ράχη του χοιρινού. Το τετράγωνο κομμάτι της ράχης ονομάζεται καρέ και από εκεί παίρνουμε τις σπαλομπριζόλες και τις μπριζόλες από τα πλευρά, ενώ από το μέρος πάνω από το μπούτι του ζώου παίρνουμε τις κόντρα. Το αποστεωμένο και καθαρισμένο κομμάτι από το κόντρα μάς δίνει τα εσκαλόπ, που είναι λεπτές φέτες καθαρού κρέατος.

Το ιδανικό πάχος για το τηγάνι είναι 1,5 εκ. Τέτοιο μέγεθος είχαν και όσες δοκιμάσαμε στις συνταγές που ακολουθούν και έτσι υπολογίσαμε το χρόνο ψησίματος σε περίπου 12 λεπτά, ανάλογα πάντα με το μέρος του ζώου από το οποίο είχαν κοπεί και την περιεκτικότητά τους σε λίπος.

Αν και συνηθίζουμε να τις αγοράζουμε με το κόκαλο, μπορούμε να ζητήσουμε από τον κρεοπώλη μας να αποστεώσει τις μπριζόλες και να τις κόψει πιο λεπτές - έτσι, χρειάζονται μόλις λίγα λεπτά στο τηγάνι για να γίνουν.

Χοιρινό vs Μοσχάρι

Χοιρινό vs Μοσχάρι

Ποιά είναι τα ωφέλη του κάθε κρέατος; Που υπερέχει το χοιρινό και που το μοασχαρίσιο κρέας;


Χοιρινό

•    Προσφέρει υψηλό βαθμό κορεσμού και υψηλά ποσά ενέργειας
•    Βοηθά στην καλή υγεία του δέρματος, των ματιών του νευρικού συστήματος και της πνευματικής απόδοσης
•    Περιέχει λίπος με περισσότερα ακόρεστα λιπαρά οξέα
•    Έχει μικρότερα ποσοστά χοληστερόλης σε σχέση με το μοσχάρι
•    Προσφέρει μεγάλη ποικιλία γεύσεων
•    H κατανάλωση του μπορεί να συμβάλει στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης και της πίεσης του αίματος
•    Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β1, Β6 και Β12
•    Είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές της βιταμίνης Β1 (θειαμίνης)
•    Περιέχει μόνο ορατό λίπος, ιδιαίτερα το ψαρονέφρι περιέχει ελάχιστο


Μοσχάρι

•    Συμβάλει στην σωστή ανάπτυξη των παιδιών
•    Συμβάλει στην ανάπτυξη των ερυθροκυττάρων
•    Προλαμβάνει την αναιμία
•    Βοηθά στην διατήρηση γερών οστών και των δοντιών
•    Προστατεύει από τον καρκίνο. Το μοσχάρι περιέχει το συζευγμένο οξύ λινολεϊκό οξύ (CLA) το οποίο μπορεί να παίξει κάποιο ρόλο στην καταπολέμηση του καρκίνου του μαστού και του προστάτη
•    Είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β
•    Είναι η καλύτερη πηγή σιδήρου με την μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα
•    Περιέχει ικανές ποσότητες ψευδαργύρου (4,3 mg/100g)ωωωω

Επίδραση κατάψυξης στην θρεπτική αξία

Επίδραση κατάψυξης στην θρεπτική αξία

Στην οικιακή κατάψυξη (βραδεία κατάψυξη) δημιουργούνται μεγάλοι  κρύσταλλοι πάγου, με αποτέλεσμα την καταστροφή των ιστών του κρέατος.


Κατά την απόψυξη παρουσιάζεται μεγάλη απώλεια υγρών, μέσου του οποίου χάνονται για τον καταναλωτή υδροδιαλυτές, βιταμίνες, πρωτεΐνες, άλατα, ιχνοστοιχεία κ.α.      

Επίσης, η εμφάνιση του κρέατος δεν είναι ευχάριστη, στην επιφάνεια του δημιουργούνται προϋποθέσεις, που ευνοούν τον πολλαπλασιασμό των βακτηρίων και τέλος η σύσταση του κρέατος γίνεται μαλακή και η γεύση του δεν είναι ευχάριστη. 
Αποφύγετε λοιπόν να ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΕ  το φρέσκο νωπό κρέας απο το κρεοπωλείο Κρέας-Κρέας σε ΚΑΤΑΨΥΓΜΕΝΟ.

Σίτεμα

Σίτεμα

Τι είναι το σίτεμα του κρέατος και τι ωφέλη έχουμε


Βελτιώνει την γεύση του κρέατος και γίνεται πιο τρυφερό.
Το χρώμα του μοσχαριού να είναι σκούρο κόκκινο ή κόκκινο του κερασιού. Το εξωτερικό λίπος που σκεπάζει το μοσχάρι να είναι άσπρο ή ελαφρώς κίτρινο.
Το χρώμα του χοιρινού είναι απαλό ροζ, με μια σχετική υγρασία και το λίπος άσπρο, ενώ τα κόκκαλα μια απόχρωση κόκκινου.
Στο οικιακό ψυγείο, με την προϋπόθεση ότι δεν το ανοιγοκλείνουμε συνέχεια,  το νωπό κρέας μπορεί να διατηρηθεί στη συντήρηση έως και 3-4 μέρες σε σκεύος καλυμμένο με σελοφάν κάνοντας μικρές τρυπούλες για να οξυγονώνεται το κρέας.

Χοιρινό, ένα παρεξηγημένο κρέας

Χοιρινό, ένα παρεξηγημένο κρέας

Ένα άρθρο του Ιατρικού Συλλόγου Αρκαδίας, για το χοιρινό κρέας


Οι Έλληνες είμαστε κρεοφάγοι. Είμαστε 7οι στην ημερήσια κατανάλωση κρέατος παγκοσμίως. Οπότε ένα θέμα που πραγματεύεται το κρέας αποκτά απευθείας ενδιαφέρον. Το χοιρινό κρέας είναι σχετικά παρεξηγημένο τρόφιμο, οπότε κρίνεται σκόπιμο να διαφωτιστούν ορισμένες πτυχές του.


Μερικά δυνατά σημεία του χοιρινού:
- Είναι καλή πηγή βιταμινών, 100γρ χοιρινού δίδουν πάνω από το 50% των αναγκών σε θειαμίνη, πάνω από το 35% νιασίνη, πάνω από 35% σε Β6.
- Περιέχει καλές ποσότητες σιδήρου, ψευδαργύρου. Τα 100γρ χοιρινού προσφέρουν 0,7-1,1mg ποιοτικού και καλά απορροφήσιμου σιδήρου και 2,6-2,7mg ψευδαργύρου, δηλαδή το 10% και 25%, αντίστοιχα, των ημερήσιων αναγκών. Ίδια ποσότητα μοσχαριού (100γρ) προσφέρει κοντά στο 20% και 50% των αναγκών μας σε σίδηρο και ψευδάργυρο, αντίστοιχα.
- Το λίπος του χοιρινού είναι ορατό, κάτι που δίνει το πλεονέκτημα να αφαιρείται, με αποτέλεσμα το τελικό προϊόν να περιέχει λιγότερα λιπαρά. Σημειώνεται ότι ο διαχωρισμός λίπους στο μοσχάρι είναι δυσκολότερος έως αδύνατος. Υπάρχουν κομμάτια χοιρινού που περιέχουν μόνο 6% λίπος (ψαρονέφρι, «το μάτι» μπριζόλας με κόκκαλο). Βέβαια, υπάρχουν κομμάτια χοιρινού (πχ ‘παντσέτες’) που ξεπερνάνε το  30% σε λίπος, οπότε προσοχή στο τι διαλέγετε.
- Κατά μέσο όρο το χοιρινό περιέχει λιγότερη χοληστερόλη από το μοσχάρι. 100 γρ χοιρινού περιέχουν περί τα 100mg χοληστερόλης.
- Η πρωτεΐνη που περιέχει είναι καλής ποιότητας, με πολλά απαραίτητα αμινοξέα (που δεν μπορεί να τα συνθέσει ο ανθρώπινος οργανισμός), όπως ισχύει με τα περισσότερα κόκκινα κρέατα. Κατά μέσο όρο το χοιρινό έχει λίγο λιγότερη ποσοτικά πρωτεΐνη από το μοσχάρι. Όμως ένα κομμάτι «χοιρινό κόντρα» διαχωρισμένο από λίπος (“sirloin”), έχει ίδια ποσότητα πρωτεΐνης με το αντίστοιχο κομμάτι μοσχαριού (“sirloin”). Μάλιστα, ένα τέτοιο κομμάτι χοιρινού έχει 2 γρ λιγότερα σε λίπος.
- Προσφέρει πολλές εκδοχές στη μαγειρική, με πολλές συνταγές για «κατσαρόλα».
- Μην ξεχνάμε επιπλέον ότι στην Ελλάδα της ύφεσης ότι το χοιρινό κρέας παρουσιάζει μεγαλύτερη αυτάρκεια (35%) σε σχέση με το μοσχάρι. Είναι σημαντικό λοιπόν να προτιμάμε ελληνικό χοιρινό, βοηθώντας στην τοπική μας οικονομία περισσότερο.
 
Όλα τα παραπάνω είναι καλό να τα γνωρίζουμε, όπως είναι καλό να γνωρίζουμε ότι τη μέση κατανάλωση κρέατος πρέπει να την ελαττώσουμε. 1 φορά/εβδομάδα κατανάλωση κόκκινου κρέατος είναι αρκετή, εφόσον μιλάμε για υγιείς ενήλικες.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΜΠΕΡΤΖΕΛΕΤΟΣ
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc

Image
Λεωφόρος Δημοκρατίας 63, Καρδίτσα
Τρικάλων 202, Καρδίτσα